Un nou pas important pentru infrastructura rutieră din România! S-a realizat străpungerarea celei de-a doua galerii (sensul de mers Sibiu -Pitești ) a tunelului forat pe A1 prin Dealul Momâia. Antreprenorul austriac este bine mobilizat în șantier și a ajuns la un stadiul fizic de 69,50%.
Dacă se menține mobilizarea, această secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești va putea fi deschisă circulației încă anul viitor, mai devreme față de termenul contractual (2027).
Străpungerea primei galerii (sensul de mers Pitești – Sibiu) a tunelului Momaia (primul tunel rutier forat din România) a fost realizată pe data de 3 martie, anul acesta.
Construcția autostrăzii Sibiu – Pitești (parte componentă a coridorului 4 Pan-European) este extrem de importantă, atât pentru România, cât și pentru economia europeană.
🚧Trafic
CNAIR
Autostrada Sibiu - Pitești (A1): din ce în ce mai aproape de deschiderea circulației pe întreaga secțiune Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km)!
Antreprenorul italian (Webuild SPA) execută ultimele lucrări înaintea deschiderii circulației, la finalul lunii viitoare, și pe cei 14,65 km dintre nodul rutier Băiculești și Curtea de Argeș.
Anul trecut a fost deja deschisă circulația pe aproximativ jumătate din această secțiune de autostradă (15,7 km) între Bascov și nodul rutier Băiculești.
Practic, din luna mai, anul acesta (2025), se va putea circula pe autostradă, de la Curtea de Argeș la București, pe o distanță de aproximativ 140 km.